laughter is the best medicine (2)

Ni untuk hari ini

BIL TELEFON MELAMBUNG…???

Bil telefon sebuah keluarga naik melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga untuk berbincang;

Suami : Ini dah melampau. Gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.

Isteri : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.

Anak : Oh sori..saya gunakan SMS sahaja. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.

Maid : Jadi apa masalahnya? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Sama juga dengan saya

-nash-
Vocabulary:
でんわ (denwa) – telephone
けいたいでんわ (keitai denwa) – mobile phone
テレビ (terebi) – television
れいぞうこ (reizouko) – fridge
せんぷうき (senpuuki) – fan

Tagged:

2 thoughts on “laughter is the best medicine (2)

  1. lina April 25, 2008 at 2:07 pm

    hahaha!!! memang kelakar dan kena batang hidung

  2. nashriza April 25, 2008 at 2:12 pm

    lina: itulah cycle of life….opps…cycle of money…hahaha

Leave a Reply

