boikot produk yahudi

Satu cara untuk menentang penzaliman Yahudi ke atas rakyat Palestin adalah dengan memboikot produk Yahudi yang terang2an menyalurkan sumber kewangan ke Israel. Bagaimana caranya boleh baca di sini.

Senarai Produk Yahudi
Brands and labels to boycott:
1. Fast Food
- Mc Donald’s
- KFC
2. Beverages, Drinks
- Coca-cola
- Dr. Pepper
- Fanta
- Sprite
- Schweppes
- Lilt
- Fruitopia
- Sunkist
- Kia Ora Fruit Squashes
3. Food, Snacks
- Buitoni
- Danone
- Perrier
- Libby’s
- Maggi
- Nestlé
- Shreddies cereal
- Nestlé KitKat
- Vittel
4. Consumer Products (Tissue, Diapers)
- Kimberly-Clark
- Kotex
- Huggies
- Kleenex
5. Cosmetics, Body Care
- Biotherm
- Sanex
- Garnier
- Clinique
- Helena Rubinstein (HR)
- L’oréal Paris
- Origins Natural Resources
- Maybelline
- La Roche-Posay
- Redken 5th Avenue NYC
- Vichy
- Johnson & Johnson
- Revlon
- Brylcreem
6. Perfumes, Fashion, Cosmetics
- Boss (Hugo Boss)
- Calvin Klein
- Lancôme Paris
- Giorgio Armani
- Estée Lauder
- Tommy Hilfiger
- Donna Karan New York (DKNY)
- Ralph Lauren
7. Fashion, Clothing
- Aramis
- Prescriptives
- La Mer
- Bumble and Bumble
- Jo Malone
- Kate Spade
- River Island
- GAP
- JC Penney
- Timberland
- J. Crew
8. Sportswear
- Champion
- Outer Banks
9. Home Products
- Ambi Pur
- Kiwi (shoe care)
- Sara Lee
10. Coffee, Coffee Systems, Tea
- Douwe Egberts
- Maison Café
- Superior Coffee
- Pickwick
- Piláo Café
- Starbucks Coffee
11. Technologies
- ICQ
- AOL
- Nokia
- IBM
- Intel
12. News Corporation, Publications
- Sky TV Network
- 20th Century FOX
- Star TV Network
- National Geographic Channel
- The Weekly Standard
- New York Post
- News of the World (UK)
- The Sun (UK)
- The Times (UK)
- The Daily Telegraph (Australia)
- Harper Collins
- Nursery World
- Disney
- TIME Magazine
- CNN
13. Clothing (Socks, Babywear, Intimate Apparel)
- DIM
- Victoria’s Secret
- Banana Republic
- Structure
- Pryca
- Lindex
- Playtex
- Auchan
- Just My Size
- Hema
- Wonderbra
- Bali
- Hanes
- L’eggs
- Lovable
- Nur Die
- Gossard
14. Retailers, Stores, Shopping Complex
- Carrefour
- Tschibo
- Marks & Spencer
- Selfridges & Co.
- The White Barn Candle Co.
- Mast Industries Inc.
- Express
- Structure
- Henri Bendel
- Intimate Brands Inc.
- The Limited
- New York & Company
- Lerner New York
15. Home Depot
- Expo Design Centers
- Georgia Lighting
- Villager’s Hardware
- Maintenance Warehouse
- The Home Depot
- Apex Supply Company

* For complete list please visit: Inminds (http://www.inminds. co.uk/boycott- brands.html)
Produk Utama Yang Boleh Goyangkan Ekonomi Yahudi
KFC, CALTEX, COCA COLA

p/s: usahakanlah membantu perjuangan rakyat Palestin walaupun dengan berdoa…

-nash-

About these ads

Tagged:

17 thoughts on “boikot produk yahudi

  1. Aina January 8, 2009 at 6:54 pm

    Keep up good work Nash. I’ll try my best to avoid all these product. Sorang kawan dari Jordan pernah cakap, die orang ada buat kempen boikot ni, banyak KFC kat sana tutup.

    Cuba baca blog ni http://a-mother-from-gaza.blogspot.com/, baca komen dia sekali…grrrr….

    mungkin tak banyak kita boleh bantu …tetapi buat shj sekadar yg mampu…insyaallah kemenangan di pihak kita….

  2. am January 11, 2009 at 3:42 pm

    KFC bkn sbb telah dimiliki sepenuhnya oleh Syarikat negeri JOhor/Johor Corporation…

    walaupun dimiliki oleh Johor Corp…mungkin masih perlu membayar franchise fee ke KFC HQ??? sbb selagi menggunakan nama KFC…tentu masih ada “link” dengan yg empunya nama??

  3. shekh January 12, 2009 at 11:54 pm

    Franchise Cmpny kfc, mcdonald, pizza hut, tesco, carrefour, nestle, dll..perlu bayar royalti kpd pemilik asal(pattern owner). Pemilik asal yahudi n sumbangan diorg utk bangunkan israel slps perang dunia 1. Produk rokok philip n morris sumbang 12% dr royalti kpd israel. kira2 umat islam sumbang usd9.8 juta sehari kpd israel dgn membeli rokok keluaran mrk. wallahualam..semuga Allah beri kita kekuatan n kefahaman atas agamaNya.

    yes…rokok tu yg main contributor to israel army….tq for info

  4. meechada January 15, 2009 at 10:36 pm

    teruskan dengan info berguna dr blog anda..

    tq…selagi masa mengizinkan…insyaallah…

  5. dharajuku January 16, 2009 at 12:19 pm

    nestle tu termasuk milo la kan? aku suka gile kat milo..takde air coklat lain sesedap milo..

    milo pun mmg kesukaan anak2 kami..cuma di sini susah untuk mendapatkannya…mungkin ada alternatif lain

  6. radix2hpa January 18, 2009 at 11:12 am

    Salam…utk pengetahuan saudari dharajuku..hpa skrg telah mengeluarkan radix koko yg blh menyaingi MILO..InysaALLAH..cuba rasa dulu…lgpun milo merupakan penyebab sembelit..ini kenyataan..

    tq for the infos…

  7. Dwi Yakto January 25, 2009 at 9:23 pm

    pendukung Israhell akan bilang: boykot sekalian Internet, tidak usah lagi pakai komputer, tidak udah kerja di perusahaan asing. Pendukung israhell berusaha menjadikan program boykot secara perlahan-lahan sedikit demi sedikit, seolah-oleh program yang tidak mungkin dan sangat berat. Mereka berusaha menerapkan logika semua barang, teknologi, internet adalah terkait Israhell sehingga tidak mungkin memboykot Israhell. Pendukung Israhell akan menuntut melakukan boykot secara total agar tidak mungkin dilakukan boykot. Hati-hati terhadap pendukung Israhell seperti ini.

  8. nadzidz February 6, 2009 at 10:17 am

    how abaout google, yahoo, hotmail, fotopages, facebook, friendster, even this blog. Are those product own by israelli? the main common of all this is FREE. But what about our infomation, our activities that has been displayed, are they has been monitored by someone?

    but they are FREE and we don’t give them “FUND” directly compare tu STARBUCK etc..and almost many new technologies produced by them

  9. winele February 7, 2009 at 11:38 am

    setuju Kita boikot produk yang berbau yahudi, semampu kita dan selama yahudi berlaku kejam dan tidak adil terhadap kemanusiaan dan kita konsisten terhadap keadilan dan hak asazi, siapapun yang berbuat tidak manusiawi kita akan tentang.

    boikot setakat yang mampu dan kalau boleh biarlah berterusan…

  10. Hafizul Syarafi February 9, 2009 at 4:04 pm

    Terima kasih di atas maklumat berguna ini. Saya ingin menyebarkannya agar kita dapat menggoyahkan Yahudi ni sikit… Agaknyalah… :S

    usahalah setakat yang mampu…

  11. shekh February 17, 2009 at 11:40 am

    tp jgn kita lupa, siapa yg mencipta cures penicilin, hepatitis a & b, bermacam2 cure dlm medical..yahudi. anak2 kita dr lahir sampai umur sekolah perlukan suntikan cures dr ciptaan yahudi. einstein yahudi, graham bell yahudi, thomas edisson yahudi, isaac newton yahudi, ford cipta kenderaan pertama yahudi, wright bro cipta kapalterbang pertama yahudi, apple mac yahudi,segala senjata canggih, jet, roket ke angkasa, satelit n teknologi yg ada adalah ciptaan yahudi, hatta ekonomi dunia skrg jatuh bangun yahudi yg tentukan, yahudi yg gerakan, jatuh bangun us dollar yahudi tentukan..hanya bill gates sahaja taikun besar barat yg kita kenali sgt yg bkn b’bangsa yahudi. hampir 99% kehidupan kita bergantung dgn ciptaan n rekaan kaum yahudi. sistem bank kita, riba, matawang ringgit, undang2 n macam2 lg adalah ciptaan yahudi. kita perlu fikir dimana kita perlu bermula utk boikot yahudi, adakah sekadar stop mnm milo @nescafee?!! stop mkn ayam goreng kfc??!! kita telah amat b’gantung dgn mrk..dimana kita perlu bermula??

    jgn kita salah sebut israel celaka(sebagai contoh), israel laknatullah. kita sebutlah yahudi celaka/laknatullah. israel adalah nama lain kpd nabi Allah Yaakup. hina israel..hina nabi yaaakup. ada ketika Allah panggil n.yaakup dgn israel. bani israel Allah sebut dlm alquran bermaksud bani yaakup..wallahualam.

    kita x dpt lari dr semua ini
    sbb umat islam hari ini leka lalai n jauh dr agama Allah, sibuk bina penuhkan rumah n bina keluarga bahagia kononnya. ambil mudah dgn meninggalkan solat n alquran, ambil mudah dgn aurat n fitnah wanita..tp yahudi telah bertamadun jauh meninggalkan kita. suatu masa dulu umat islam miliki gedung ilmu yg luas, pakar2 n saintis, n sgt digeruni oleh bangsa2 eropah n lain. sgt2 b’taqwa n jaga amal agama. sejarah buktikan, yahudi sndri minta tolong org islam klu mrk ada sengketa n masalah di eropah @ dimana2, islam selalu bantu mrka sehingga akhirnya mrk dpt bina negara sndri (israel) dgn bantuan n laluan dr islam.

    sekadar boikot 2-3 atau 20-30 brgn mrk tidak beri kesan apa2 krn masalah besar umat islam hari ini adalah cara hidup mrk telah masuk dlm kehidupan kita, rumahtangga kita, anak2 kita, taman2 perumahan kita, pejabat kita, sampaikan masuk dlm masjid kita tanpa kita sedar.

    org2 yahudi bkn org palestin saja diorg dah bunuh, nabi2 mrk sndri pun mrk sembelih. apa jd pd Isa, Zakaria AS. dlm sejarah dulu pernah diorg sembelih 40 org nabi sekaligus dlm suatu masa

    ketika bosnia disembelih, wanita2 islam dirogol dpn suami n ank2, ank2 prmpuan kecil islam dirogol dpn ibubapa mrk n dikurung simpan disuatu tempat supaya wanita2 islam ini bole lahirkan anak2 luar nikah (kerosakan atas generasi islam), lelaki mrk dihina dibunuh dgn b’mcm2 cara, ulama2 n imam2 disembelih awal2 lg, masjid2 diletupkan n dirosakan n b’mcm penghinaan n penghapusan dilakukan kaum serb n barat/zionis..seorang ulama islam telah b’tanyakan pendapat kpd seorg rahib yahudi tentang pkra t’sebut. jawapan rahib yahudi mudah..”hari ini walaupun org2 islam menangis b’doa dgn pegang kelambu kaabah di hdpn kaabah minta tuhan mrk bantu mrk nescaya tuhan mrk tidak akan bantu n pandang pd mrk. satu cara sahaja penyelesaian semua masalah, umat islam hari ini perlu kembali kpd kehidupan nabi mrk sndri (Mohd SAW)”

    dimana kita nak b’mula boikot brgn yahudi??!!

    apa yg b’laku pd palestin n umat islam seluruh dunia adalah salah kita sendiri. salah saya…tidak mustahil kita akan b’hdpn dgn keadaan suasana spt bosnia n palestin ditempat kita sndri.

    cuba pergi laman web ‘jews for islam’, mrk juga perlukan agama islam..kita saja yg lalai leka bina rumah tangga bahagia tak sempat sampaikan pd mrk.

    sya sekadar b’kongsi pandangan bkn nasihat, sya x layak. maaf atas terlanjur kata2. semuga Allah beri kekuatan kita utk pelihara agamaNya dlm diri kita n keluarga, n jadikan kita sebagai asbab org lain bole dtg pd agamaNya. wallahualam..jazakumullah.

    kita boleh belajar dari sejarah dan menghindarkan dari semua itui berlaku semula…dan boikot ini adalah jihad kecil (bagi pendapat saya) dari tidak buat apa2 dan berserah pada takdir….mmg tidak boleh dinafikan sumbangan bijak pandai yahudi…ilmu mereka perlu kita belajar dan kembangkan…masalahnya sumbangan terus kepada askar mereka adalah dari sumber keuntungan brg2 jualan mereka …ini yg perlu kita kekang…bukan ilmu dari mereka yg perlu kita lupakan dsb…

  12. muridanz September 24, 2009 at 10:54 pm

    yahudi Baj1ngan

  13. ~chickenrice~ October 3, 2009 at 12:00 am

    KFC da dibeli sepenuhnya oleh JohorCorp.terputus hubungan dengan yahudi.101% bawah kawalan dato’ Ali.[betulkan jika ada yang tersalah.terima kasih.]

  14. ~chickenrice~ October 3, 2009 at 12:04 am

    apaapa pun,pendapatku.jangan kerana terlalu ghairah memboikot barangbarang di atas,kita leka+tak berusaha untuk menaiktarafkan kualiti ISLAM sendiri untuk mencapai kemenangan tu.harikehari mereka makin memajukan diri untuk lebih berkuasa pada dunia.jangan kita hanya dudukmemboikot+langsung takde inisiatif untuk membantu membangkitmajukan ISLAM.:D

  15. rohani December 16, 2012 at 7:41 pm

    kalau semua produk tu nak diboikot, tolong nyatakan software @ hardware yg direka oleh umat islam ? intell ? microsoft ? internet ?

  16. Produk yahudi di indonesia October 22, 2013 at 6:59 pm

    cek disini juga, PRODUK YAHUDI DI INDONESIA

  17. www.the-chicken-recipe.com March 7, 2014 at 5:55 pm

    I was recommended this website by my cousin. I’m not sure whether this
    post is written by him as nobody else know
    such detailed about my trouble. You are incredible!
    Thanks!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: